Vad ska man ha för rubrik

Hello!
 
Detta kommer bli ett lite stökigt inlägg, har flera saker att prata om.
Tänkte börja med att berätta lite om igår. Det var ju Tisdag, ridning! Så jag åkte självklart ut och red eftersom att jag mådde okej. Asså det var verkligen bra att jag gjorde det, för det var jätteroligt! Jag fick en häst som jag aldrig har ridit förut och som är ganska ny (kom till ridskolan tidigare i år). Asså när jag satt upp på han först så kändes han lite osäker eller asså inte osäker, men det är svårt att förklara, hade ordet nyss men så flög det iväg. Ni som har upplevt det fattar. Han kändes också som en pigg och framåt häst, tills vi kom in på banan. Då blev han mycket lugnare och lite seg nästan.
 
Vi red WE :), vi har ju en WE bana så rider det ca 2 ggr per termin och även där jag är skötare så brukar vi köra lite WE saker med hästarna (bro, vatten, bord, flytta lite saker). Den här gången så skulle vi köra enkel slalom, volt runt tre tunnor, flytta mugg och bron. Min häst var jätteduktig och mjuk att rida på, skön häst liksom. Han var lite försiktig när vi skulle in mellan pinnarna och flytta muggen, men det gick bra.
Det ända som inte gick var bron. Min ridlärare hade sagt att min häst och en annan häst kunde vara lite rädda för bron så vi skulle hålla oss nära en annan trygg häst. Men när jag kom fram till bron så blir min lilla hästis livrädd och kastar sig undan. När vi har jobbat med det ca 90% av lektionen och den är slut så vågade han i alla fall gå nära och stå precis nedanför, nästa gång ska han upp! Men han var modig, han tyckte att det var läskigt och jättekonstigt, så det gick väldigt mycket framåt.
 
Asså jag hade typ flera till saker men kommer typ inte på dem nu, kommer väl i nästa inlägg ifall jag kommer på. Men ja, idag var det Valborg och jag har haft en underbar dag. Med forsränning, grillning, picknick, studsmatta... Men det blev tyvärr ingen majbrasa för mig i år. Asså dels så hatar jag eld och ja, har aldrig liksom sett så stor mening med det och det blåste så riskabelt mycket. Jag satt hellre inne i soffan framför TV: n och myste lite. Hoppas att ni hade det bra!!!
Ifall ni inte redan vet det så ska Nemo ut och resa ett tag nu, typ halva Maj tror jag det blev. Så tråkigt, gud vad jag kommer sakna henne och Jorvik Vampyren så sjukt mycket!! Men nu får alla gå in på hennes blogg och följa henne under resan men inläggen och även tävla och gissa vart hon är! Så in nu och läs, länk finns HÄR!
Och Nemo, puss och kram på dej, Love youu!♥
 
Allmänt | |
Upp