Vårkänsla

Hej!
 
Det känns som att det har blivit vår nu, inte på grund av att det blir varmare eller att snön smälter eller att man hör fåglar och att det blir ljusare, nej! Det är något man känner. Jag tror att olika människor känner det på olika sätt.
För mig är det speciellt två sätt.
 
För det första så känner man det på lukten, det luktar liksom vår. Men det verkar som att alla inte känner det. En gång för några veckor sen i skolan så gick jag med mina kompisar till lunchen och jag sa typ
-Åhh det luktar vår!!
Dem fattade ingenting alls, inte ens när jag hade förklarat. Så jag tror att alla människor inte märker det.
Känner ni det, att det luktar vår? (Kan också vara med sommar, höst o vinter)
 
Sen är det något annat också som jag inte kan riktigt sätta fingret så vad det är. Det har något med luften att göra, men inte lukt, temperatur eller luftfuktighet. Det är något annat, som får det att rysa i hela kroppen, tänka på våren och sommaren och ja, märka att våren kommer.
Känner ni igen er?
 
Allmänt | irl, vår | |
Upp