Nationella prov och klubb

Hej!
 
På Måndag och Onsdag är det nationella prov för alla 6:or i svenska. Jag går ju i sexan, så provdags hela förmiddagarna då. Det är lite jobbigt och nervöst, men känns ändå lite kul för det är så himla mycket typ förberedelser, vi missar massa lektioner och det blir lixom en stor grej, mycket mer än ett vanligt prov.
 
Våra lärare har gett oss några tips:
 
  • Sov länge
  • Ät mycket frukost
  • Kom i god tid
  • Ha med något att äta/dricka
Jag och min kompis tar det på fullaste allvar xD xD. Vi ska lägga oss tidigt dagen innan (i alla fall försöka), vi ska äta frukost, komma typ senast kvart över åtta (börjar halv nio) och ha med dricka och "mat".
 
Vi tänkte ut vad vi skulle ha med men spårade lite och började prata om att vi skulle ta med:
  • Två stora chipspåsar
  • Ett Pringles rör
  • En popcornmaskin (som dem har på bio)
  • Min sockervaddsmaskin
  • Varsin stor godispåse
  • Två 2-liters cola (var)
Men det skulle kanske vara lite överdrivet, så vi bestämde oss för att träffas på söndag och köpa typ.
En dricka (festis i flaska), typ coockies och nån typ kexchoklad eller nån Marabou chokladkaka grej.
 
Men en sak till!
Jag har ju en klubblogg på blogg.se. Det är bara det att det inte går att komma in på den om man söker... Och det är inte bra. Idag så provade jag två andra portaler (bloggo.nu och webbly.com)
Webbly fattade jag inget alls av, behöver typ hjälp av nån som har en sån hemsida, vet hur man gör och kan engelska bra. Bloggo.nu hade jag förut, när jag irl bloggade med mina grannar. Men där kan man bara skriva 500 inlägg innan man måste betala och dessutom är den inte jättesnygg (bloggen alltså) och lite krångligt. Men ifall jag inte hittar något annat så får jag köra på bloggo.nu.
Är det någon som vet en bra bloggportal (inte bloggo.nu, blogg.se eller webbly.com)? Iså fall kommentera!!
Kram
 
Allmänt | |
Upp