Coralprincess

Coralprincess är min lilla Prinsessa. Hon är en riktig skönhet (min vackraste tror jag) och lämpar sig väldigt bra som modell och utställningar. 
 
Hon har lite problem med sina hovar och ben, så man måste vara försiktig i hoppningen. Hon får inte hoppa för högt eller för mycket, man måste också se till att göra det ordentligt så hon inte river eller slår i, eftersom att hennes ben/hovar är så känsliga. Hon har dock inga (eller väldigt väldigt små) problem med att ridas och gå/springa eftersom att hon har en stötdämpande sula på sina skor, det gör dock att hon blir lite mindre stabil och har svårare att gå i backar. Jag jobbar nu på att bygga upp hennes muskler och senor så de blir starkare, då minskar problemet litegrann i alla fall.
 
Eftersom att hon har lite problem med benen så passar hoppning inte så jättebra (även om hon tycker att det är kul) utan dressyr är mycket bättre, även om hon inte tycker att det är superkul. Men hon är sjukt duktig och villig att lära sig . Hon är också alltid glad häst, jag har nästan aldrig sett henne stryka bak öronen ens.
Bilder:
 
 
Allmänt, Mina hästar | Bilder, Princess, Prinsessan, sso | |
Upp