Det var för tidigt

Hej hej!
 
Kommer ni ihåg för nån vecka sen? När det blev varmt och riktig vår, asså när det verkligen blev vår och varmt och kom fram en massa blommor, nyckelpigor och jag såg ett bi och en humla också :/. Näsan alla blev jätteglada och tyckte att det var superskönt att bli av med vintern och få vår, nästan sommarväder men jag och säkert flera andra fattade att det bara var dåligt att det blev så varmt, att det bara skulle bli jobbigt sen när det skulle bli sådär lite kallare, regn/snö och så.
 
Och nu kom det. Igår började det snöa och det var typ 0 gradigt så man frös när man gick hem från skolan, och nu när jag vaknade och gick upp och tittade ut genom fönstret så lyste snön vit från marken igen:/. Det skulle varit jättekul med riktig snö, men nu är det så lite snö så det finns inget att göra, faktiskt, man kan inte bygga något av snön, det är för lite, man kan inte rida och galoppera i snön, det är halt och hästarna kommer säkert få styltor... Så det är egentligen bara ganska jobbigt, nu känner jag att jag längtar till slutet av April, då man kan lite på att det blir riktig vår och sedan sommar :)
 
Usch vilket väder, kan det inte bara vara snällare mot oss här i Sverige?
Allmänt | |
Upp