:) och ): med Quarterhästarna

Ja vi kör lite :) och :( med Quarterhästarna.
Vi börjar med :)
 
  • De har världens mysigaste, härligaste, underbaraste skritt, den känns så skön och det är en sån häst som man kan bara sätta sig på och skritta runt hela Jorvik.
  • Deras trav är väldigt fin och perfekt till dressyr, de är typ dressyrhästar.
  • Deras samlade galopp är fin och väldigt "guppig", på ett bra sätt!
  • Jag älskar att de rör på öronen, blinkar och "tuggar".
  • Alla är väldigt fina och väl utformat huvud
Nu tar vi :(
  • Deras hals är väääääldigt lång och det ser lite konstigt ut
  • Det ser väldigt konstigt ut när de äter/dricker eftersom att deras hals är jättelång och deras huvud ser otroligt knubbigt och tjockt ut, det trycks ihop.
  • När den galopperar snabbaste galoppen så åker öronen bakåt och hästen ser ganska sur ut.
  • I snabbaste galoppen så rör sig bakbenen lite konstigt och bredbent, ryggen guppar också väldigt mycket, ganska irriterande om du frågar mig.
  • Den sista saken är hoppningen. I alla fall min häst river alltid och även om han inte river så hoppar han ganska konstigt med sina bakben så jag stör mig på det, de gamla hästarna hoppar finare.
Asså nu kanske det känns som att jag är negativ till de nya hästarna, men det är jag verkligen inte! Asså även om fördelarna och nackdelarna är lika många så är fördelarna större än nackdelarna så jag gillar dem verkligen.
Det är bara en sak med dem, de ser ut lite som hästarna i Alicia Online och jag gillar inte det spelet, eftersom att alla på sso har börjat spela det nu och det känns som ett spel som jag skulle gilla fast ändå inte.
 
Allmänt | :) & :(, Quarterhäst, quarterhästen | |
Upp