Tävlingen

Hej hej!
 
Idag så var det tävling so många säkert vet. Asså jag vaknade vid fem imorse och var väl ganska trött. Men jag var inte ett dugg nervös. Asså jag kunde äta utan problem och kände knappt ens nåt litet pirr i magen. När jag åt så kunde jag bara tänka på varför jag inte var nervös. Asså jag brukar vara jättenervös helatiden och typ gå runt och inte kunna äta, och typ spy... Men inte idag, jag blev knappt nervös sen heller. Så åkte vi ut till hästarna och allt kändes jättebra, hästarna var ganska rena och glada, men hungriga. Sen gick det perfekt att lasta dem och de såg jättesnygga ut i transporten och var bäst. Kom till tävlingen först av alla, gick banan, start anmälde och skulle lasta ur hästarna. Min häst går ut jättefint men ebbs häst känner sig ensam och hoppar ut bakåt, nästan ramlar och river upp ett sår på ansiktet. Asså det var läskigt, men han klarade sig bra sedan.
 
Sen sitter vi upp och rider fram. Först är han jätteduktig ute på stora dressyrbanan där vi är själva. Det ända som inte var bra var att det snöade och blåste så att man typ frös ihjäl. Men sen när vi ska in på den lilla framhoppningsbanan så blir lilla gubben helt plötsligt jätteseg och vill inte alls göra nåt. Han vill inte hoppa, inte trava eller galoppera och knappt ens skritta. Jag fick typ driva hela tiden och när jag väl skulle hoppa eller nästan hade fått igång galopp så kom alla andra i vägen. Så jag hann knappt värma upp nånting innan det var dags att gå in på banan, vilket inte slutade särskilt bra. Först vägrade han, vi körde på igen och han hoppade men lite konstigt och snett och ja stort. Jag blev hängande i en väldigt skum ställning och typ tänkte:
Hur ska jag komma upp härifrån?!
Det funkade inte, så jag släppte och ramlade ner på marken, haha 16 gånger nu!! Woho bara 84 gånger kvar nu, det borde jag klara ganska lätt. Snabbt upp på fötter igen men precis när jag ska ta honom och sitta upp så springer han iväg för att retas, den lilla busisen. Men nån fångar han jag hoppar upp och kör "full fart" men han vägrar, nu dock på hinder nummer 2. Han vägrar, vägrar, vägrar tills han inte orkar bråka längre och hoppar nästan hela banan supersnyggt helt utan problem, asså det var lite konstigt för han brukar aldrig vägra så, nångång har han sprungit förbi men aldrig liksom stannat.
 
 
Sen var han duktig igen men han var så liten och hade ju inte fått värma upp, han var inte beredd ju.. Jag ska vänta till i sommar innan jag tävlar honom igen, då är det ute och man har mycket mer plats att rida fram på och inget konstigt ridhus som gör honom segare. Då går det nog mycket bättre, hade bara hoppat honom tre gånger ordentligt innan också så det gjorde ju inte allt bättre. Asså egentligen är det nästan roligare att fixa hästarna och lasta och såna saker än att hoppa själva banan, i alla fall nu var det det.
Allmänt, irl | fail, hopptävling, tävlingar | |
Upp