Perfekt och fail dag

Hej!
 
I Lördags blev det en lite konstig dag, den var planerad nästan helt perfekt. Vakna och chilla lite, fixa mig o så. Sen skulle morfar komma med bilen så att vi kunde åka till Hööks jag och mamma. Där så gick vi runt och kollade på allt och köpte faktiskt 4 saker, kanske inte låter så mycket men när jag ska storshoppa så brukar det bli mellan 2-5 saker och mamma bara, nu behöver vi ju inte köpa något på jättelänge, fast man har typ tusen andra saker som man egentligen behöver.
 
Så för mig är det mycket, dessutom är sakerna ganska dyra. Vi köpte en väst för 899, ett par vita ridbyxor för 299 (Billigt!!!) och två par skor som kostade mellan 300-400.
Vi köpte en sån här vanlig svart väst, med rutor som har en liten grej därnere (för att skydda svanskotan) som man kan fälla upp (det är jättekul xd)
De vita ridbyxorna var superduper sköna men otroligt mycket förstora i midjan (Ca 40 cm) men lagom långa och ganska billiga så vi köpte dem, man kan alltid ha skärp! :) Bra uppfinning där.
De första skorna var ett par vanliga svarta ridskor, utan stålhätta. Om ni undrar varför jag inte vill ha stålhätta så är det för att skorna blir mycket bredare om man har det och då är det svårt att få på chapsen och om en hästa trampar till hårt så kan den liksom lägga sig  inåt och liksom byta håll, om ni fattar typ som att den svankar och det ser väldigt fail ut. De var i alla fall jättesköna och chapsen passar perfekt, omg det är skitläskigt, min muspekare flyttar på sig utan att jag gör nåt!! Omg jag typ dog, aja nu slutade den  annars hade jag typ fått panik och stängt av datorn, ja det är så jag löser läskiga "problem".
Men sist så köpte vi ett par andra skor, de var typ som gummistövlar men lika korta som ridskor ungefär och lite mer elastiska och de var också verkligen jättesköna, dock så blev det lite fail när jag hade de i skolan för mina jeans slutade precis där ridskorna började så de typ stod ut och var otroligt irriterande, de var nog inte vänner skorna och byxorna.
 
Men i alla fall så var alla sakerna väldigt bra. Och jag rekommenderar dem självklart, rekommenderar hela Hööks!!
Men det var perfekt då på förmiddagen, sen skulle jag äta och chilla lite innan jag skulle åka och bowla med stallet. Såklart hade det blivit något fel så att vi inte hade fått banorna vi hade bokat, jätteirriterande, vi hade fått en bana en timme och vi var ca 30 personer så då skulle man få köra ty en gång var, inte så kul. Så vi gick ut och gjorde en massa konstiga saker istället. Men de var väldigt snälla där på bowlingen för när det hade blivit fel så fick vi ett presentkort på 5 banor en timme så vi får bowla gratis!! Woop woop! Det är bra att få bowla gratis, men det var inte så kul när vi var där och fick stå ute och frysa i typ en timme. Så dagen failade till sig lite, den som var perfekt, men för att vara positiv så får vi gratis bowling(tummen upp). Jag hinner verkligen bara skriva detta inlägg idag, igen, men lovar att få till minst tre inlägg imorgon gärna fyra eller fem. Då är det uppdatering också, jag har ingen aning om vad det kan vara, men ni kanske vet?
Allmänt | irl, ojoj | |
Upp